Gta:San Andreas
gloss 2006.01.11. 17:00
Gta san andreas végigjátszása
GTA: San Andreas végigjátszás
Öt év. Igen hosszú idő, ha az ember távol van a helytől, ahol felnőtt. A grund elzüllött, igen jelentős területek csúsztak ki az irányításunk alól, amit az ellenséges bandák az irányításuk alá vettek, és a rivális bandák egyre agresszívabban támadják a megcsappant területe(in)ket, beleértve minket is, az emberek előbb lőnek és csak aztán kérdeznek. Ám mindebből ekkor még semmit sem tudtam. Öt évig éltem a keleti parton, próbálva egyenesbe hozni az életem – és most mégis itt vagyok. Hazatértem Liberty City-ből, hogy eltemessem az anyámat.
LOS SANTOS KÜLDETÉSEK
Bevezetés (Nehézség: könnyű)
A Los Santos-i reptérről befelé régi, de nem kedves ismerősökbe botlottam. SAN ANDREAS legkorruptabb rendfenntartói azonnal egy zsarugyilkosság nyakamba varrásával vádoltak meg, majd máris bilincsbe verve kidobtak legnagyobb riválisunk területén, egy szűk sikátorban. Szerencsére egy BMX-en hamar kitekertem a veszélyes környékről.
Tipp: A sprint kerékpáron is működik, ekkor veszettül elkezdem taposni a pedált!
Sweet & Kendl (Nehézség: könnyű)
Hazaérve régi barátom, Big Smoke fogadott. Kocsiba vágtuk magunkat, hogy találkozzunk a testvéreimmel, akik a Los Santos-i temetőben, anyánk sírjánál vártak ránk. A bátyám, Sweet nem repesett a boldogságtól; évek óta neheztel rám, amiért itt hagytam a családot. Miután a nővérem, Kendl elment, hogy az új pasijával találkozzon, régi ellenségünk, a Ballas banda emberei törtek ránk. Big Smoke kocsija felrobbant, így kénytelen voltam újra nyeregbe pattanni. Útközben hazafelé kettéváltunk a cangákkal, én a mindig beszívott Ryder-t követtem, és néhány útlevágással sikerült is leráznunk őket, a minket kocsijukból lövöldöző kergetőinket.
Tipp: Megfigyeltem, hogy üldözőim általában balról próbálnak előzni, így a hajsza hevében könnyedén oszlopoknak, házsarkoknak terelgethettem őket.
Ryder (Nehézség: könnyű)
Ryder leszólta a sérómat, így elmentünk a borbélyhoz. Mivel igencsak levoltam égve (jó hogyha volt 200$-om) hanyagolnom kellett a menő frizurákat. Utána pizzáztunk egy jót (egyenek csak a nyulak salátát!) míg Ryder úgy nem döntött, hogy kirabolja a gyorskajáldát. Hamar menekülésbe fordult a dolog, de legalább jóllakottan térhettem haza.
Tipp: Egy shotgun engem sosem ijeszthet meg, ezért elfutás helyett érdemesebb volt lecsapni az étterem pincérét, így máris kezembe vehettem első komolyabb fegyveremet.
Lefújva – Tagging Up Turf (Nehézség: könnyű)
Sweet magával vitt, és átfújtuk néhány rivális banda graffitijét a saját jelünkkel, ami a banda neve az Orange Grove Families volt. Hogy izgalmas is legyen ez a fajta szórakozás, mindezt a Ballas területén csináltuk.
Tipp: A zsaruk belekeverése nélkül is megy ez, ha nem látják, hogy sprayzek, és ha harc helyett inkább lefutom a két bandatagot a sikátorban.
Később én magam is eljártam a város különböző pontjaira fújni a falfestményeket, amiből összesen 100-at fújhatunk át a mi graffitinkkel, persze ezt is a riválisok grundján és egyéb nehéz helyeken végezve.
Takarítás – Cleaning the Hood (Nehézség: könnyű)
Mivel a távollétem alatt számos régi cimbora veszett el a drog mámorában, elindultam kitisztítani a környéket. Végül Ryderrel megtaláltuk a terjesztési fészket, ahol négy dílernek mutattuk meg, milyen az, amikor valaki igazán elszáll.
Tipp: Bátran használhattam a fegyverem a söpredékek elpusztításában, a rendőröknek nem nagyon akaródzott akadályozni minket.
Vizit – Drive-Thru (Nehézség: könnyű)
A fiúk kajálni akartak, úgyhogy elvittem őket a közeli Csirkefogóba (Cluckin’s Bell). Elég rövid út volt, mivel észrevettük, hogy a Ballas-legények keménykedni akarnak a területünkön. Gyorsan leszorítottam őket az útról, amíg a fiúk kilyuggatták a kasztnijukat… no meg őket is. Néhány rendőr ugyan feltűnt a helyszínen, de hamar lemaradtak az egyébként is rövid visszaút alatt.
Tipp: Elinduláskor megálltam a kiszáradt folyómedernél, ahol egy automata fegyver volt elrejtve a híd alatt. Ezzel már vezetés közben is lőhettem, így hamarabb intéztük el a Ballas autót.
Átutazóban – Drive-By (Nehézség: könnyű)
Rövid lőgyakorlat (egy sikátorban dobozokra és üvegekre lőttünk) és a banda színébe öltözés után ismét Ballas területre hatoltunk be, néhány trófea levadászása végett. A könnyű menet után ugyan kaptam két csillagot a zsaruknál, de a közeli autófestő műhely rendezte a problémát.
Tipp: Az autót állandóan mozgásban tartva, a bandatagokat elgázolva a feladat gyerekjáték volt. Nem mintha a pisztolyommal a kezemben nehezebb lett volna, de az előbbi kényelmesebb megoldásnak bizonyult.
Sweet csaja – Sweet’s Girl (Nehézség: könnyű)
A tesóm hívott, hogy a nőjével szorult helyzetbe kerültek, (már nem úgy értve) épp lőnek rájuk, ezért jó lenne, ha odatolnám a képem. A szokásos gázolásos érkezésemmel igencsak visszavettem a tűzharc hevességéből, a maradék ellenállást már hamar legyűrtük.
Tipp: Amikor kilőtték alólam a kocsit, elszaladtam, és egy újabb járgánnyal tértem vissza a csatába.
Cesar Vialpando (Nehézség: könnyű)
Sweet aggódott nővérünk új pasija miatt, ezért átszólt az autószerelő haverjának, aki egy igazi lowrider autóval várt rám, ezt még kicsit felturbóztam a garázsban (festés, spoilerek, hangtechnika, fényszórók, kipufogócső, tető na és persze a kimaradhatatlan nitrós palackok). Ezzel elmentem az ifjú pár után a vonatpályaudvar mögötti lowrider- és hidraulika versenytalálkozóra, ahol persze maximum tét mellett, na meg egy kurvával a kocsimban aláztam le a helyi menőket.
Tipp: A szerelővel beépítettem egy nitrót is az autóba, (VooDoo) ami a következő feladat során bizony jól jött. Ebben a garázsban később más kocsikat is még spécibbé tehettem, amit a házam garázsában tárolhattam. A tuning műhelyben az autófestés felér az autó javításával is, amit a Pay’s and Spray-ben szoktam csinálni. (Ezzel pénzt spórolunk meg, és két legyet is ütünk egycsapásra.) Később mellékküldetéseket is végezhettem a vonat pályaudvaron, szintén hidraulikás versenyen.
Invázió – Home Invasion (Nehézség: könnyű)
Éjszaka meglátogattuk a házában az Ezredest, és amíg Ryder a szállítókocsinknál őrködött, én csendben de alaposan kirámoltam a lőporral és fegyverekkel teli ládákat a lakásból. Az ellesett (megtanult) technikával később egyedül is el-eljártam fosztogatni a Colt-45-ösöm társaságában (hangtompítós pisztoly), és kirámoltam a használati tárgyaikat és a vagyonukat egyaránt, a nyugodt kis gettós kinézetű házaikból, persze itt is halkan és csendben kellett intézni a dolgunkat, mivel igen agresszívan fogadták az éjjel odalátogató vendéget, a betörősdi szakma után pedig felpakoltam a furgonra és a Grove garázsához vittem. (Egyszer egy TV-vel távoztam a helyszínről.)
Tipp: Bár látszólag öt láda van a házban, az ágy alatt egy hatodik is lapul.
Vonatozás – Catalyst (Nehézség: könnyű)
Ryder és én újabb összetűzésbe keveredtünk Ballas területen. Egy kis tó övezte aluljáróban vártak ránk fegyvert markolva a lilaruhások, a Glen Park nevű városrészben. Bár az emberek nagyját elgázolva érkeztem az alagúthoz, a két hullámban támadó ellenfelek legyőzésével, még nem lélegezhettünk fel. A vonat hirtelen elindult ezért fel kellett másznom rá, mivel az egyre gyorsabban az állomás felé hajtott, ezért kénytelen voltam egyenesen Ryder kezébe dobni a számunkra kellő ládákat, miközben a haverunk a kocsiban vezetve követte a vonatot.
Tipp: A síneken gond nélkül eljuthatok a város távoli részeibe is, hiszen nincs forgalom, sőt masiniszta is lehetek. A vonat az egyik legerősebb jármű a katonai Rhino tank mellett, tehát rettegjen az aki a síneken bárhogyan is közlekedik vagy átmegy, egyedül a gyorsaságtól siklik ki a vasúti sínekről. Egyszer fel is akartam robbantani (leszórtam vagy 30 db távirányítós bombát a sínekre) megnyomtam a távirányítót a bombák aktiválására, de szinte karcolás nélkül megúszta a detonációt és haladt tovább.
Angyalbőrben – Robbing Uncle Sam (Nehézség: közepes)
A falon átmászva a városi dokkoknál a Nemzeti Gárda telepére jutottam, ahol néhány őr likvidálása után, kinyitottam Ryder furgonjának a kaput, és ezután elkezdtem felpakolni a teherautónkra a fegyvereket. Gyorsan haladtam, főleg miután rájöttem, hogy ügyesen manőverezve egyszerre két ládát is felkaphatok a targoncával. Néha megálltam a munkával és kiszálltam a targoncából és segítettem Rydernek, aki elég gyatrán célzott, lelődözni a felbukkanó bakákat. Csodálkoztam is, hogy alig őrzik a bázist, de amikor elindultunk a dobozoktól telipakolt járművel, forró lett a helyzet.
A tükörből folyamatosan figyelve, a dudára tenyerelve irányítottam társam, hogy mikor hajítson üldözőink felé egy-egy ládát. A teherautót pedig letettük abban a sikátorban (garázsban), ahol a lőgyakorlat volt.
Tipp: Ha a belső kaput nyitottam volna ki előbb, oda tudtam targoncázni mind a hat ládát a bejárathoz, így amikor Rydert beengedtem, csak fel kellett volna emelgetni őket a platóra (a felpakolás után be is tolathattam volna a garázsba, hogy aztán szemtől-szembe rendeztem volna le a gárdistákat).
OG Loc (Nehézség: könnyű)
A fiúk megkértek, hozzuk ki Jeffet a börtönből, (vagy legalábbis várjuk ott) aki ma szabadult. Hát öregem, ez nem semmi egy fazon: háklis, ha nem OG Locnak hívjuk, és állandóan jön az idióta ritmusaival, szóval mindent dalolva mond el. Na mindegy utána elvittük egy „barátjához”, aki azonban menekülőre fogta a dolgot. Némi motoros üldözés után gondoskodtunk róla, hogy többé ne lopjon rímeket senkitől, magyarul elhúztuk a nótáját. Míg én a PCJ-600-zal robogtam és irányítottam, addig OG a motoron mögöttem egy pár golyót eresztett belé.
Tipp: Nem volt szükség nyaktörő iramra, mivel Freddy állandóan heccelt minket, így könnyen a nyomában maradhattam.
A menekülő ember – Running Dog (Nehézség: könnyű)
Megint összefutottam a két zsaruval, amikor átmentem Smoke-hoz. Együtt furikáztunk, nyugodt napnak ígérkezett, amíg a haver le nem állt beszélgetni két Hispanic-os alakkal. A duma vége az lett, hogy Smoke lecsapta az egyiket, én meg rohanhattam a nyúlcipőt kötött másik után. Szerencsére a sok futóedzés megtette hatását, így hamar lesprinteltem a csávót, és a közeli lövések elől nem könnyű elszaladni…
Tipp: Ha futás közben lököm fel a fickót, még lőszert sem kell pocsékolnom rá, vagy csak egy ütés a boxeremmel, vagy egy döfés a tőrömmel és máris a földön fekszik az alak.
A sínek rossz oldalán – Wrong side of the Tracks (Nehézség: könnyű)
A két tetű zsernyák rászállt Smoke-ra… Ki kellett nyírni pár mexikóit. Kimentünk a pályaudvarra, ahol néhány mexikói balfék parádézott a vonaton. Megmutathattam, mit tudok egy krosszmotor (Sanchez) nyergében, míg Smoke a vonat Las Venturas-ba megérkezése előtt levadászta a chilizabálókat.
Tipp: A jobb oldali sínpár külső oldalán maradva gyerekjáték a feladat, hiszen könnyen kikerülhettem a síneken maradt autót és a szembejövő vonatokat is.
Ez csak üzlet – Just Business (Nehézség: közepes)
Smoke megkért, hogy kísérjem el egy tárgyalásra. Gondoltam, hogy nem valami nyakkendős összejövetel lesz, de ekkora balhéra nem számítottam. A belső és külső tűzpárbaj után motorra pattantunk, és díszkísérettel hajtottunk át a városon. Üldözőinket nehezen ráztam le, csak a folyómeder lezárt csatornájába hajtva, majd ott a robbanó hordókat kilőve sikerült megszabadulnunk tőlük egy jó nagy ugrajtással, a lövöldözés szórakoztató volt, mintsem nehéz.
Tipp: Az épületben találtam golyóálló mellényt, a blokádnál pedig a középső autót megsorozva felrobbantottam a teljes gyülekezetet, de a kamionra kár volt lőszert pocsékolnom, úgysem tehettem kárt benne.
Tenger-parti – Life’s a Beach (Nehézség: könnyű)
A homokparti házamban megvártam az estét és meglátogattam OG-t, a közeli hamburgeresben. Addig nyivákolt, míg megígértem, hogy szerzek hangrendszert a bemutatkozó partijára. Lementem a partra, ahol bitang tánctudásommal elbűvöltem a csaj DJ-t. (Nem Niki Belucci-t:)Miután kivágtam a kocsijából, már gondolom nem volt annyira lelkes… és rám küldte a személyzetet és a biztonságiakat. A lényeg, hogy a motyó egy nem messze lévő garázsban landolt.
Tipp: A parton előre indulva egy keskeny hídon át vezet az út, ami nekem nem jelentett gondot, ám üldözőim csúnyán elakadtak rajta, de választhattam volna a még közelebb lévő, két szűk háztömb közötti folyosót is.
Madd Dogg dalai – Madd Dogg’s Rhymes (Nehézség: közepes)
A helyi nagymenő házában tett látogatásom a csendes lopakodás jegyében telt. Amolyan Tom Clancy (Splinter Cell) módjára masíroztam végig a kastélyban, főleg feltünés nélkül egy szál késsel a fegyverekkel felszerelt biztonságiak ellen, és hátulról vágdostam a nyakban futó ereket, még valakinek a tv játékozását is megzavartam amíg eljutottam a zenestúdióig, ahol a zene kottákat ellopva, még ki is kellett találnom az őrök tömkelegéből, de a késes mutatvány után már egy hangtompítós pisztoly is a rendelkezésemre állt.
Tipp: Vettem egy drága házat a hegyen, (közel a Vinewood felirathoz) aminek üres garázsa szinte kiáltott Madd Dogg Rolls Royce-a után. Fontos, hogy még az akció előtt meglovasítsam, mert tartok tőle, hogy utána már csak hűlt helyét találnám.
Tűz a víz alá! – Management Issues (Nehézség: közepes)
OG most Madd Dogg menedzserét pécézte ki magának. Az egyetlen alkalom, amikor a nő egyedül van, egy díjátadási ceremónia. Előbb leszorítottam (inkább elkötöttem) egyik sofőrjének autóját, majd a közeli autószervíz meglátogatása után csatlakoztam a gyönyörű limuzinnal „társaimhoz”. (Nekem a két másik limuzin közé kellett állnom.) A konvoj megérkezett a csajszika beszállt, majd meg sem álltam vele a mólóig. Itt egy látványos vetődés közben a tenger fenekére küldtem a figurát.
Tipp: Ha már a mólónál voltam, felmerült bennem, hogy átúszom a túlpartra, és felfedezem magamnak a teljes megyét. Megtehettem volna – de van még dolgom itt bőven.
Házibuli – House Party (Nehézség: közepes)
OG bulija előtt elmentem frizurát csináltatni, és valami menő göncöt venni. A parti nyolc után kezdődött, és rettenetesnek indult ( a haverokkal menekülni akartunk OG fülsüketítő zenéi hallatán, ezért kimentünk friss levegőt szívni, de aztán ránk rontott pár Ballas fickó, és felpörgették a hangulatot. Három hullámban támadtak Ryder furgonja felől egy közön, majd a híd felől, és végül minden irányból.
Tipp: A parti előtt hazaugrottam az első házamba amit nem kellett megvennem, a Johnson House- ba pihenni egy kicsit (értsd: save game) és kerestem golyóálló mellényt. A harc közben végig mozgásban maradtam, folyamatosan lőttem; elsősorban Sweetre kellett vigyáznom, nehogy tűzvonalba kerüljön.
Tüzes vágy – Burning Desire (Nehézség: közepes)
Meglátogattam a fánkzabáló Tenpenny és Pulaski rendőrtisztet, akik egy sikátorba küldtek néhány molotov koktélért (csak nem iszogatni akarnak:)), majd egy felgyújtásra ítélt házhoz irányítottak. Miután minden ablakon bedobtam a csomagot, és lelőttem a felzavart mexikóiakat, észrevettem egy csapdába esett lányt az emeleten. Felszaladtam hozzá, megkerestem a tűzoltó készüléket a konyhában, és kimenekítettem Denise-t, visszatérésem óta első barátnőmet (már ha a prostikat nem számoljuk…).
Tipp: A molotovok eldobása előtt mentem egy kört a ház körül, lelőttem a felzavart mexikóiakat, így az akció közben már nem zavartak.
Szürke import – Gray Imports (Nehézség: közepes)
Megint megtaláltak a zsaruk egy feladattal: egy oroszt kellett kifüstölnöm a dokkoknál. A robbanó hordókat kihasználva utat vágtam a raktárházban, a lépcső alól fölvettem az AK-t, és beleengedtem néhány tárat az oroszba. Golyóálló mellény ide vagy oda, nem sok esélye volt elérnie a kocsiját.
Tipp: Az ajtón kívülről is lelőhettem a célszemélyt, ekkor nem kell hosszasan szaladgálni utána.
Vadászat – Doberman (Nehézség: közepes)
Elmentem a fegyverboltba (később visszajöttem, és megtanultam két fegyverrel lőni egyszerre), majd a Glen Parkba. Leszedtem a szemem elé kerülő Ballas fickókat, ezzel kirobbantva egy hosszú, többlépcsős bandaháborút. Miután a miénk lett a terület, elintéztem a menekülni próbáló dílert is.
Tipp: A hullámokban támadó bandatagokat egyszerűbb autóval elgázolni, de fegyverrel az igazi grundot szerezni.
Los Sepulcros, The Funeral – A temetés
Magam köré gyűjtöttem pár srácot, és elmentünk a temetőhöz, ahol a Ballas banda temette kulcsemberét. A tűzharcban az ellenség elhullott, mi meg felkeltettük a rendőrség figyelmét így kísérettel tértünk haza.
Tipp: Vetődés, lövés, sírkövek és fák fedezékként használata a temetői harc sikerének kulcsa.
Családegyesítés – Reuniting the Families (Nehézség: közepes)
Békekötési találkozóra hívtak minket, de helyettük a zsaruk csapdájába futottunk. Smoke és Ryder magunkra hagyott minket, így egyedül kellett megmentenem Sweet alfelét. A kötélen ereszkedő kommandósokig nem is volt gond, a helit is megsoroztam AK-val, de az utcán bekeményedett a szitu. A végén alaposan megnyirbáltuk a rendőrség létszámát.
Tipp: A motelben lassan, görnyedve araszoltam előre, így szinte karcolások nélkül úsztam meg a kalandot. Az autóban a felkapaszkodó motoros rendőrökkel kellett vigyázni.
A zöld szablya – Green Sabre (Nehézség:közepes)
Cesar felhívott, hogy valami fontosat mutatna. Bíztam benne, találkoztam vele, de amit ott láttam attól felfordult a gyomrom. Becsaptak, elárultak…ráadásul a legjobb barátaim, Ryder és Smoke! Az Orange Grove Families autóját egy szép zöld Sabre-t adtak át Smoke-ék, a Ballasnak. Akkor belém villant: Sweet is bajban van! Őrült sebességgel száguldottam át a városon, és még idejében érkeztem, hogy megmenthessem a megsebesült bratyót. A dolognak a rendőrség érkezése vetett véget. Sweet kórházba került, engem meg Tenpennyék vittek magukkal. Elvittek az Isten háta mögötti, a hegylábánál elterülő kis faluba, elvették fegyvereimet, és csak egy fényképezőgépet adtak.
Tipp: Megérkezésemkor a bátyus még tartotta magát, egy kocsi mögül, így először a járgányommal gázoltam el pár Ballas pribéket. Utána hol az autókat használtam fedezékként, hol újfent bepattantam egybe, és onnan lövöldöztem kifelé.
Vidéki Küldetések
A védett tanú – Badlands (Nehézség: könnyű)
A cuccomnak annyi, és Los Santosban sem voltam túl népszerű (az összes területünk odalett, ugyanis a rivális bandák osztozkodnak rajta, pénz sem folyt be többé, és még a házam környékét is ellenséges bandák uralták), ideje volt hát felfedezni a vidéki környezetet. Tenpennyék figyelmeztetése ellenére bármikor visszatérhettem a városba némi lőszer begyűjtése végett, de nem volt nagyon ajánlatos benézni a városba, mert minden oldalról fegyvercsőbe futnék, így hát – mivel a pénzem megmaradt – megvettem pár újabb házat, és elindultam a rendőrök által előírt kivégzést végrehajtani. A szövetségiek védett háza előtt leraktam a motort, és a fák között hátulra lopakodtam, majd amikor mind a négy őr elöl volt, a hátsó ajtón bementem, és a hangtompítóssal/pisztollyal lelőttem a tagot (nem használhattam durvább fegyvert, mert felismerhető fényképet kértek bizonyítékul). A szövetségieket már komolyabb fegyverekkel fogadtam. Végül lefotóztam a hullát, és a képet a megadott helyre vittem.
Tipp: A letámadás taktikája is működött volna itt, ráronthattam volna a kunyhóra, lelőhettem volna a fickót a döbbent ügynökök orra előtt, majd gyors fotó után a motorral leugrathattam volna a Mount Chiliad hegyről. Határozottan gyorsabb módszer, de beszedtem volna pár golyót, de persze szép csendesen üldözésbe is foghattam volna a hegyről lefelémenet…
A tartálykocsi – Tanker Commander (Nehézség: könnyű)
Betértem egy helyi benzinkútba, ahol éppen rablás volt folyamatban, és a rabló liba kényszerített, hogy segítsek neki kitakarítani a helyet, és mivel nem is volt ellene kifogásom (miután rám fogta a fegyverét). Catalina nagy ötlete, a benzinkút kifosztása nem jött össze, így elkötöttük a tartálykocsit. Mivel életemben nem vezettem még ekkora járművet, szokatlan volt a dolog, főleg hogy üldözőink is akadtak. Miután a naftát leszállítottuk, hazamehettem. Később még négy tankert kötöttem el, és szállítottam le rendben Whittakernek.
Tipp: Ha már ennyi krosszmotor van vidéken, és ilyen nagyok a távolságok, célszerűnek tűnt lerövidíteni az utat, árkon-bokron át.
A nagy kaszálás – Body Harvest (Nehézség: könnyű)
Sokan kergetik az igazságot; én megtaláltam, méghozzá egy szakadt hippi képében. Annak ellenére, hogy Tenpenny mutatott be neki egy motelben, nem tűnt nagyon gáz alaknak. Elküldött egy farmra, hogy szerezzek neki kombájnt a kábítószer betakarításához. A gazdák nem szívesen váltak meg a gépüktől, így némi harc árán tudtam csak megszerezni. Amikor azonban felmászhattam a fülkébe, már senki nem álhatott az utamba! Ekkortájt tudtam meg, hogy a közelben vezet Smoke drogterjesztési útvonala, valamint Catalina is hívott, hogy látni akar.
Tipp: A farmra egyetlen lövés nélkül, balról kerülve is bejuthattam volna, kifelé menet már úgy sincs senki, aki megállíthatna.
Esélytelenül – Against All Odds (Nehézség: közepes)
Maradt még három kirámolandó hely Catalina listáján (a lökött tyúk közölte, hogy belém van esve); a fogadóirodával kezdtük. Bent dobtam néhány plasztikot a széf szobájának ajtajára, majd magára a széfre is, és a biztonságos távolból (lehetőleg úgy, hogy Catalinat, ne fektesse ki a robbanószer) felrobbantottam. A visszaút nem volt leányálom, a négycsillagos körözés lelkessé tette üldözőinket. Szerencsére Dillimore-ban ismertem egy festőműhelyt…
Tipp: Dél felé néző orral parkoltam le a fogadóiroda előtt, így rögtön a műhely felé vehettem az irányt. Választhattam volna a nyílegyenes utat Catalina házához, akkor földutakon kellett volna menni, ami a sheriff terepjáróinak kényelmesebb terep, de a SWAT egységek azonnal elakadnak rajta. A plasztikokat pedig próbáljuk úgy elhelyezni az ajtóra, hogy nekünk és Catalinának se legyen semmi baja, tehát az ajtóval szemben a jobb szélső oldalra, ezután menjünk az iroda másik sarkába és bumm, a civil életek pedig nem számítanak, egyébként átfesteni az autót sem muszáj, mert Catalina háza felé, ha elég ügyesen és szemfülesen kormányzol találhatsz négy csillagot. Én ezzel a módszerrel tüntettem el a körözést. Ezután megérkeztünk a bige házához és szexre invitált meg.
A kiskocsma – Local Liquor Store (Nehézség: közepes)
A következő helyszín a helyi italbolt, lett volna, de elkéstünk; néhány idióta az orrunk előtt rámolta ki a helyet. Catalina leszedte az egyiket így felpattanhattunk a gazdátlanná vált quadra, és a nyomukba eredhettünk. Miután kinyírtuk mindhármat, visszamentünk összeszedni az elszórt pénzes táskákat. Catalina érzései apadnak, már csak barátnak akar…
Tipp: Bár hamar utolértem őket, jó volt tudni, hogy akár a városszéli kalyibájukig is üldözhettem volna a gazfickókat. Ugyan összeszedtem egy körözési szintet, de ezeken a hegyi ösvényeken nem járnak rendőrök. A quadról én magam is lőhetek, így segítve ezzel Catalinának.
A kisvárosi bank – Small Town Bank (Nehézség: könnyű)
Irány az utolsó helyszín, Palomino Creek, ahol a bank biztonsági őrét lelőttem, miután a riasztó hangjára feltámadt harci kedve. A három ATM szétverése/szétlövése után a hátsó sikátorba szaladtunk, egyenesen egy vagon rendőr karjaiba. Miután két rendőrségi motort zsákmányoltunk, megpróbáltuk lerázni a zsernyákokat.
Catalinát elkapták, nekem kellett kiszabadítani. Ennek ellenére közölte, hogy szakít velem, és egyre jobban disznónak hívott.
Tipp: Az ATM-ek két külön lerombolható részből állnak. A motorok megszerzése után különválva haladtunk, megosztva üldözőink erejét.
Wu Zi Mu (Nehézség: közepes)
Újabb arcokat ismertem meg, egy szimpla autóversenyen.
Tipp: Sok időt és utat megtakarítottam, amikor a hajtűkanyarokat levágtam a földúton.
Viszlát drágám! – Farewell, My Love… (Nehézség: közepes)
Ugyanaz a verseny, mint az előző, csak most fordított irányban, ráadásul Catalina és új, hallgatag pasija ült a volán mögé. Az új pojáca nem rossz, de még kell pár év, mire megtanulja a vezetés minden csínját-bínját.
Tipp: A legtöbb esetben a következő szakasz jelzésének irányában nyílegyenesen rövidíthettem.
Megyünk San Fierróba? – Are you going to San Fierro? (Nehézség: közepes)
Miután átautóztam a fél megyét Truth farmjáig, épp időben érkeztem, hogy segítsek neki felgyújtani a kábszerültetvényt. A legtávolabbi sorral kezdtem, mert tudtam, hogy a lángszóróban nincs elég nafta egyszerre felgyújtani mindent. (De a közelebbivel is kezdhettem volna, hiszen úgy is mindegy, hogy melyiknek van elsőbbsége.)
Amint végeztünk, megjelent egy SWAT-os heli a légtérben, de Truth minden eshetőségre felkészülve légvédelmi rakétát is tartott otthon. A helikopter egy idő után egyhelyben lebegett, kitűnő célpontot nyújtva. Ezután pedig Truth hippi buszával elvittem őt San Fierro-i házába.
Tipp: Az Anyahajót (Truth autója) leggyorsabban a ház mögötti réten át indulva, a vasúti síneken juthattam el San Fierroba.
Sivatagi küldetések
Monster (Nehézség: könnyű)
A megadott címre érve fényűzően berendezett, de elhagyatott ranchot találtam. Az ismeretlen házigazda hangosbeszélőn arra utasított, hogy üljek az udvaron parkoló monster-car kormánya mögé, és teljesítsem a GPS koordinátákkal felállított versenypályát megadott időn belül (6m:30s-en belül), amolyan teszt gyanánt. Legszívesebben hagytam volna a fenébe a rejtőzködő aberráltat, de mivel információi voltak a családomról, megtettem, amit kért.
Tipp: A járgányban nem volt kézifék, cserébe viszont – hála az öszkerékhajtásnak – a legdurvább emelkedőn is simán felmászott.
Gépeltérítés – Highjack (Nehézség: közepes)
A kis próba után az ismeretlen végre felfedte magát… Na de éppen Toreno? Ráadásul titkos kormányügynök?! Ez még nekem is sok volt… Hisz még saját kezűleg intéztem el a magán helikopterjét! Meglehetősen összezavarodva fogadtam el első „hivatalos” megbízásomat, egy rivális ügynökség kamionjának elrablását. Mivel szükségem volt társra, felhívtam Cesart. Lelkesen jött, hiszen nem tudta mi vár rá… Amikor aztán a motoron ülve az autópályán üldöztük a kamiont, és felvetettem neki, hogy esetleg átmászhatna rá menet közben… nos, akkor némileg alábbhagyott a lelkesedése. A végén persze gond nélkül leszállítottuk a cuccot a garázsba.
Tipp: Mivel nyílegyenesen a híd felé vettem az irányt, és a szembejövőkkel mit sem törődve, a lehajtón robogtam fel a hídra, még a hosszú egyenes szakaszon értem utol a kamiont, így volt bőven időnk, amíg Cesar rászánta magát az ugrásra. Egyedül csak a kamion megfordulásával volt némi gond, ha már elhagytuk a célállomást, mert akkor az autópályán kellett forgolódni, a szembe sávban 200-zal jövők nagy bánatára, na és persze ebben a műveletben volt némi rizikó, mert a tankerja könnyen kiakadhatott volna a hirtelen fordulástól, de persze benzinfogyasztók örömére le is lehet menni az autópályáról, és a nyugodtabb városi utakon közlekedve eljutni a benzinkúti garázshoz. Arra vigyázzunk még, hogy a kamion utánfutója alá ne manőverezzünk be a mocival, mert akkor kiakadhat a benzines tanker, és ekkor bejön a szép piros Mission Failed! felirat a képernyő középső részén, és a kamcsi elkötésekor csak a bal oldalon, azaz a vezető fülke oldalán ugrasszuk fel Cesart, a másik oldalon nem érvényes az akció.
Garázsmenet – Zeroing in (Nehézség: könnyű)
Ha már úgyis visszamentem San Fierro-ba, megvettem a Wang autókereskedést, (persze csak azután lehetett megvenni az autótelepet, ha elvégeztem a Fierro-i Driving School-t, azaz az autósiskolát, Back to School az összes tesztjével együtt) és hogy ne álljon üresen, úgy gondoltam, lopok néhány autót. Zero készített egy mobiltelefon-pozícionálót, így könnyedén a nő nyomába szegődhettem. Hamar utolértem, és rendőr módra kipenderítettem az autóját – majd őt magát is kipenderítettem az autójából. Majd elvittem a frissen szerzett kocsit a garázsomhoz.
Tipp: Megnyugtató volt a tudat, hogy az ellopott jobbnál-jobb autók ezután rendre ott sorakoznak a kereskedésemben.
Próbaút – Test Drive (Nehézség: könnyű)
Cesarral elmentünk egy konkurens autókereskedőhöz, majd az emeleten át, és az ablakon kiugratva rövid próbaútra indultunk a kocsikkal… jobb híján szépen leérkezve. Cesar ment elöl, én könnyedén tartottam a tempót mögötte. (Most érdekes módon a zsernyákok csak őt üldözték, engem szinte észre sem vettek) Egyszer a frászt hozta rám, amikor egy szűk sikátorban azt vettem észre, hogy a zsaruk eltorlaszolták a túlsó végét, és rükvercben kellett távoznunk a helyről… Majd letettük a két csórt kocsikát a kúti garázsomban.
Tipp: Természetesen ezután mindkettőnk autója a kereskedést gazdagította.
Vámszabadterület – Customs Fast Track (Nehézség: könnyű)
Cesarral lementünk a kikötőhöz, mivel fülest kapott, hogy egy nekünk kellő kocsi érkezett az egyik konténerben. Az informátor ugyan azt mondta, megjelöli a jó dobozt, de a daruba felmászva semmiféle jelölést nem láttam. Így aztán nekiálltam egyesével a kipakolásnak… Máris az első konténerben megtaláltuk a keresett autót, ám néhány váratlan vendég érkezett, így sietve lemásztam a daruból, és Cesar védelmére siettem.
Tipp: A rakétavető, és a hő követős rakéta itt is csodákra lehet képes! A feladat után néhány járműszállítmányozó cég is felfigyelt ránk, így export-import jellegű feladatokat is végezhettem. Ez abból áll, hogy összesen 30 fajta kocsit és motort kell a hajóra felpakolni, a mágnes daru segítségével, valamint rendelhetünk ezekből magunk számára is, az egyiknél kapjuk a pénzt, amikor begyűjtjük a táblára éppen aktuálisan kiírt kocsit, a másiknál pedig veszünk magunknak egy vadiúj verdát.
A defekt – Puncture Wounds (Nehézség: könnyű)
Szegény Cesar büszkeségét alaposan megnyirbálta egy női sofőr, aki órákon át játszadozott vele, Cesar mégsem tudta őt utolérni. Űzőbe vettem hát magam is, és hogy fokozzam Cesar frusztrációját, viszonylag hamar utolértem a bigét, majd megelőzve néhány tüskét kiszórva odaszegeztem az úthoz. A tyúk elszaladt, a defektmentes gumik felszívták magukat, én meg visszahajtottam vele a garázshoz, újabb büszkeséggel gazdagítva szerény autó gyűjteményemet.
Tipp: Szerencsém volt, hiszen az autópálya végén értem utol a csaj kocsiját, ahol balra fordult, majd jobbra kanyarodva ráhajtott a hídra – én pedig a mezőn rövidítve elé kerültem, és teleszórtam tüskékkel a hidat. Csak ott próbáljuk meg leszórni az útakadályozókat, ahol nincs kanyar, mert ha elvétjük az irányt, és mondjuk ezzel elszórva utolsó tüskénket, hát mit mondjak a helyzet kínossá is válhat, szóval csak egyenes úton próbálkozz. Majd eztán a kereskedés szép pénzt tejelt a számomra, és versenyes mellékküldetéseket is adott.
A csomag – Interdiction (Nehézség: közepes)
Ideje volt visszamenni a farmra, ahol Toreno előbb halálra idegesített Sweet raboskodási körülményeinek ecsetelésével, majd váratlanul igazi ügynöki feladatot bízott rám. Elküldött egy kis hegyi faluba, majd ott Nagy Testvért játszva instruált fel a hegytetőre, és még járművet is választhattam magamnak. Fent a helyzet váratlan fordulatot vett: kétszer két üldöző helikopter érkezett, kommandósokkal megspékelve. Miután lerendeztem több tucat ügynököt, még a csomagért is el kellett mennem, amit a pilóta egy biztonságos, de baromi messzi levő ponton dobott le. Miután visszavittem a táskát a Szellemvárosba, a két megmaradt járgány egyikével hazahajtottam.
Tipp: A küldetés előtt elhoztam a San Fierro-i reptérről néhány hőkövetős rakétát, így pillanatok alatt elintéztem a helikoptereket a SWAT kommandósokkal együtt. A reptérre pilótaengedély híján úgy jutottam be, hogy az őrbódé elé parkoltam, és a kocsi, majd onnan a bódé tetejére mászva beugrottam a kerítésen túlra. Ha már ott voltam, elhoztam egy helikoptert is, és azzal mentem a küldetés helyszínére, rengeteg időt és utat megspórolva. Ha mégis választottam volna járművet, és a végén azt szerettem volna megtartani, a szellemvároshoz visszaérkezve ki kellett volna szállnom belőle, és gyalog bemenni a garázsba.
Verdant Meadows (Nehézség: könnyű)
Toreno nem kapkodta el a bratyó kiszabadítását, helyette inkább a történelemkönyvön röhögcsélt, és újabb feladatot adott, ráadásul a pénztárcámat sem kímélte. Meg kellett vennem egy használaton kívüli repteret a sivatag kellős közepén, a békés, barátságos, nyugodt katonai bázis főszomszédságában, akik az arra látogató repülős, vagy helikopteres vendégpilótákat finom rakétákkal kínálták meg. A repülőtér bruttó ára kemény 80000$ volt.
Tipp: Ennek a repülőtérnek a hangárjába később különféle légi járműveket pakolhattam elraktározásra. Jelen pillanatban az én gyűjteményemet egy katonai helikopter (vadászgép), egy sugárhajtású vadászgép, egy rendőrségi helikopter, egy Dodo, és egy másik szárnyas tölti be.
Repülőiskola – Learning to Fly (Nehézség: erősen nehéz)
Kézzel-lábbal tiltakoztam, de Toreno nem hagyott nyugton, és állandó hívásokkal zaklatott, míg el nem végeztem a 10 feladatból álló pilótakiképzést. (A feladat végére már 90%-os volt a repülési képességem.) Néhányszor szívesen befontam volna a szemöldököm, de azért a 100 valahányadik, vagy 200 valahányadik próbálkozásra már sikerült…
Tipp: Azoknak, akik szimulátoron tanulnak repülni, a le- és felszállást külső, a körözgetést és a célzást feltétlenül belső nézetből javaslom elsajátítani, türelem és nagyon sok kitartás kell ehhez a küldetéshez nem is beszélve a még nagyobb ügyességről, nagyon sok időt kell beleölni majd ebbe a küldetéssorozatba! Ha nem szimulátoron tanulsz a tüzelést társ segítségével csináld, én tesómmal oldottam meg ezt. A legnehezebb, azaz a csúcspont az a küldetés, amelyiknél a piros körökbe kell beleszállni jobb, vagy bal irány felé kanyarodva, és a végén, még szépen le is kell szállni a piros zónába, vigyázva a gép „testi épségére” a plussz pontokért és mindezt időre, a többi feladat már viszonylag egyszerű volt, de ennél a nehéz feladatnál ezüst minősítést értem el és úgy örültem ennek a sikeres teljesítésének, mintha a játékot játszottam volna ki, nagyon-nagyon kemény dió volt ez a feladat, annyi szent…
N.O.E. (Nehézség: közepes)
Toreno konspirációinak meghallgatása után légipostás feladatot kaptam: felszerelést kellett vinnem néhány ügynöknek Angel Pine „szívébe”, végig alacsonyan, a radarok alatt repülve, különben a katonai bázis megkínált volna néhány légelhárító rakétával. A visszaút is hasonlóan kalandos volt. Csak arra kellett figyelnem, hogy a radarérzékelő műszer, ne érje el a teljes betöltődést a kütyün, mert ha elérte akkor bizony onnan már nincs menekvés, mert már abban a pillanatban elindultak feléd a nyomkövetős rakéták… Majd letettem a gépet a repteremen.
Tipp: A rendelkezésemre álló időkeretet felmérve (a felszállástól számítva 9 perc) hamar rájöttem, hogy nincs szükség sem nyaktörő tempóra, sem arra, hogy szűk kanyonokban manőverezzek, ezért a felszállás után azonnal északnak fordultam, és a nyílt víz felett repülve, egész San Fierro-t megkerülve repültem a célhoz és vissza, egyedül az utamba kerülő két hegyet kellett kikerülnöm. Ha folyamatosan sípoló hangot hallasz az azt jelenti, hogy kiszúrtak a radarok, ilyenkor repülj alacsonyra a géppel.
Potyautas – Stowaway (Nehézség: közepes)
Néhány váratlan látogató érkezett egy utasszállító géppel a repteremre, konkurens kormányügynökök voltak, én kiszúrtam őket, és akkor Toreno jött hátulról a szívbajt hozva rám. Leszálltak bepakolni a felszerelést. Toreno rövid, lelkesítőnek szánt szónoklatot intézett felém, aminek a vége az lett, hogy nyírjam ki őket. Először is utol kellett érnem a felszállni készülő gépet, majd a fedélzeten puszta kézzel legyőzni mindenkit – tekintettel az aknákkal csurig töltött raktérre, lőfegyver használata nem volt javasolt -, végül a pilótát likvidálva, majd az ejtőernyőt megszerezve robbanóanyagot kellett helyezni a gép orrába. Utána hátrafutottam a farok részbe, majd kiugráskor aktiváltam a robbanószert. Végül több perces ejtőernyőzés után végre földet fogott a lábam.
Tipp: A gépet csak úgy értem el, hogy a motorra ráhajolva (folyamatosan nyomni kell a H billentyűt) némi plussz sebességet szereztem. Ilyenkor például jól jött a tanítómestereimtől megtanult verekedési trükkök, és kombók. Szerencsére nálam volt egy szamuráj kard, így a repülőn az ügynökök hamar kiterültek. Igaz, elég lett volna azt az egyet kettévágni, akin az ejtőernyő volt, aztán dobni egy pár csomag plasztikot, ami kiugrás után – a többi ügynökkel együtt – felrobbantja a gépet. Szabadesés közben figyeltem arra, hogy lehetőleg ne a katonai bázis, vagy víz közepén érjek földet, és így az ejtőernyőm a megfelelő irányba mozgattam. A küldetés előtt tehát ugorj be a közeli Ammu-Nation-be pár táska plasztikért, ha esetleg nem lenne nálad. Amikor a gép felé motorozol a rád lövöldöző biztonságiakkal ne is törődj hiszen úgyis gyorsan elsuhansz mellettük, csak a hordókra figyelj amit kigurítanak eléd a repülőből, ezeket ügyesen manőverezve kerüld ki, jut eszembe felszálláskor is amikor épp beérkeztél a raktérbe, akkor is jön feléd egy pár ilyen hordó ezzel is tégy ugyanígy. (Láttam, hogy egy pasast épp telibetalálja egy ilyen, és a be nem zárt hátsó rész ajtaján, mély zuhanásba kezd a hordójával együtt…
A titkos terv – Black Project (Nehézség: közepes)
Este lett, mire visszatértem a reptérre, ahol az igazság várt rám. Truth újabb őrültségbe rángatott bele: el kellett lopnom a legféltettebben őrzött fejlesztést egy titkos katonai bázis mélyéről. Ez a katonai bázis mint már említettem a repterem szomszédságában volt, de azért Truth elfurikázott velem a hippi buszával, a bázis széléig. Innen ő gyorsan elhajtott, én pedig a mesterlövész Sniperemmel biztos távolságból leszedtem az őröket, majd végeztem a tornyokon (lesállásokon) maradtakkal is, és végül kilőttem a pásztázó lámpákat is. (Utóbbi nem szükséges, csak azért mégis adjuk meg a módját neki
|