HÍREK : WOW:The Burning Crusade |
WOW:The Burning Crusade
gloss 2006.01.11. 16:56
Nem hallgattál az intő szóra és Te magad is kipróbáltad a World of Warcraftot, majd azon kaptad magad, hogy lassacskán több időt töltesz Azerothban, mint a való világban? És várod a folytatást? Vagyunk ezzel így néhányan, nagyjából négymillióan...
Bármennyire is adná magát a dolog, most nem fogok hosszasan áradozni a World of Warcraftról, a bevezetőben említett számadat úgyis magáért beszél. Nem csoda, hogy a rajongók tűkön ülve várták, miféle újdonságokat kaphatnak az első kiegészítőben, melyet a Blizzard hivatalosan október 28-án, a BlizzCon rendezvényen jelentett be. A spekulációk ezzel persze nem értek véget, most azonban leginkább azokra az információkra szorítkozunk, melyek biztosnak tűnnek – a Blizzardnál amúgy sem lehet tudni, egészen az utolsó pillanatig kitalálhatnak valamit.
Nem csak a hatvanasoké a világ A legszembetűnőbb újítás a maximális szinthatár megemelése: a kiegészítő után ez 60-ról 70-re módosul. Az új szintekkel együtt természetesen új varázslatokat (avagy képességeket) is kapunk, azaz nem csupán eddigi trükkjeink erősödnek tovább. A talentfák szintén át lesznek alakítva, hiszen ha a mostaniakba beszórhatnánk tíz pontot, akkor (még tovább) borulna a kasztok közti igen kényes egyensúly. A 70-es szinthatár sokak számára csalódást jelent, hiszen a Blizzard már a béta óta ígéri a "hero classok" (szép magyarosan: hősi kasztok) bevezetését, melyek révén a játékosok a maximális szint elérése után teljesen más módon folytathatnák a fejlődést: minden kaszt választhatna egy bizonyos irányt, melyre specializálódna – valószínűleg három lehetőség lenne, mivel jelenleg is három ágból állnak a talentfák. A 70-es szinthatár afféle időkérés a Blizzard részéről, mert úgy érzik, egy elhibázott hero class rendszer teljesen tönkretehetné a játékélményt. Nem biztos, hogy kimarad a kiegből, de az sem, hogy implementálják. Így is vannak még problémák a kasztok kiegyensúlyozottságával, mely ugyan korántsem nem olyan vészes, mint sokan beállítják (NERF shamen plz!!11 kthx) de mindenképp létező probléma. Persze azok, akik a 60. szint után nem hagyták abba a questelést, rengeteg XP-t hajigáltak ki az ablakon. Most a több, mint száz új questtel legalább bepótolhatjuk a lemaradást.
A Dark Portal, és ami mögötte van Az új questek legnagyobb része érthető módon a 60-as karaktereket célozza, akik egy epikus questsorozat végén újra megnyithatják a Dark Portalt – ez minden szerveren csupán egy alkalommal fog megtörténni – és ellátogathatnak az orkok egykor gyönyörű szülőbolygójára, a Draenorra. (Az áruló Arthas egyelőre biztonságban van Northrendben, de ami késik, nem múlik!) Kellemetlen apróság, hogy Draenor szinte teljes egészében elpusztult, bár egy része, a manapság Outlands-ként emlegetett tartomány még lakható – itt vert tanyát maga Illidan is. Aki még emlékszik a korábbi Warcraft-játékokból, Draenor pusztulását Ner’zhul, a Horda sötét warlordja idézte elő, aki kissé felelőtlenül próbált elmenekülni a nyomában loholó szövetségesek elől: a Horda számára kialakított, új világokba vezető portálok egyikét megnyitva ugyanis hatalmas robbanás tépte szét a bolygót. Hogy mégis maradtak lakható területek, azt az Arthas elől erre menekülő Illidan fedezte fel. Gyorsan le is zárta a megmaradt portálokat (tehát miatta használhatatlan máig a Dark Portal, köszi Illidan!) és bevackolta magát a Black Temple-be. Valószínűleg ott pizzázik és nézi a tévét, nem is sejtve, hogy Azerothból a Szövetség és a Horda, Northrend felől pedig a Scourge munkálkodik azon, hogy rárúgja az ajtót. Lesz majd nagy meglepetés…
Ha nem elég a lóerő... Ahhoz, hogy teljes egészében bejárjuk Outlands tájait, nem lesznek elegendőek a korábban jól bevált eszközök, mint a paripák (avagy kodók, tigrisek, dínók, robotstruccok, lol, miegyebek), avagy a helyi BKV-nak megfeleltethető griffek, hajók, léghajók. Ezért egy küldetéssorozat végén a 70-es karakterek vadiúj, csak Outlandsen használható, repülő hátast kapnak, a Nether Dragont, mely nélkül nem is tudnának szabadon közlekedni a semmiben lebegő szigetek között – így Illidan lakhelyét, a Fekete Templomot sem közelíthetnénk meg. Természetesen a régi kontinensek is kibővülnek, például a két új faj kezdő játéktereivel. A horda új faja, a blood elf, a két Plaguelands-től északkeletre fekvő területen fog dwellegni. Fővárosuk Silvermoon, Eversong Forestben (1-10-es szintű kezdő playfield), ahol egy Zul’Gurub-szerű trollos raid instance (Zul’Aman) is helyet kap, illetve a 10-20 szintű blood elfek számára kialakított második játéktér a vidám Ghost Lands nevet kapta. Hogy a Szövetség új faja mi lesz és hogy honnan láthatnak majd neki a nagy kalandnak, egyelőre nem ismeretes. De remélhetőleg nem valami bambuszföld mellett (panda, panda! – ender).
Elfek mindenütt A blood elf, mint új hordás faj bevallottan azért került a játékba, mert sokan "esztétikai" szempontok alapján nem választják a Horda oldalát. (Vagy ha mégis valami csúnyát akarnak, gnómot indítanak... – csak vicc volt!) A blood elfek azonban csinosak, sőt, nekik vannak a legszebb épületeik is. Sunstrider Isle kissé talán úgy fest, mint Darnassus októberben, vöröses színei élénkek és hangulatosak, szóval a hely kétségkívül attraktívabb, mint a Barrens félsivatagos vidéke. A blood elfek háttértörténetéről külön dobozban olvashattok, de lássuk, milyen faji adottságokat kaptak. Mivel eredendően rá vannak cuppanva mindenre, ami a mágiával kapcsolatos, két racial skilljük is erre koncentrál: a tíz másodpercenként használható Mana Tap 50 manát von el az ellenféltől (amennyiben van neki) és a Sunder Armorhoz hasonlóan ugyanarra az ellenségre többszörösen felpakolható. Valódi jelentőségét azonban a másik racial spell, a két percenként aktiválható Arcane Torrent használatával nyeri el. Ilyenkor 8 yard távolságon belül minden mágiahasználó 2 másodpercre megnémul, mi pedig 12-140 manát kapunk minden felhelyezett Mana Tap után. Imba? Majd kiderül...
PH4T L3WTz! Az eddigi információk szerint a kiegészítővel egy időben összesen hét új instance nyitja meg kapuit, kettő az eddigi területeken, öt pedig Outlandsen. Karazhan Tower, Medivh egykori lakhelye Deadwind Pass déli részén várja a kedves érdeklődőket, a nevéből következtethetően troll tematikára épülő Zul’Aman pedig a blood elfek kezdőterületén található. A Dark Portal túloldalán a legkönnyebb kihívást a Hellfire Peninsulán álló Hellfire Citadel jelenti majd – a "legkönnyebb" annyit tesz, hogy elsősorban 57-63 szintű kalandorok számára lesz kialakítva. Valamivel beljebb ellátogathatunk Lady Vashj, Illidan személyi titkárnőjének kuckójába, illetve Auchindoun városába. Utóbbi hátterében igen érdekes koncepció áll: az instance fontos részét képezi maga a város és a játékosokon múlik, hogy szánnak-e időt-energiát arra, hogy megszerettessék magukat a helyiekkel. Ha ugyanis kellőképp magas a reputációnk, ugyanúgy adhatunk-vehetünk (valószínűleg igen ritka, értékes tárgyakat, recepteket is) sőt, questelhetünk, mint más szövetséges városokban. Ha nem, az egész város ellenünk fordul, mi pedig feldúlhatjuk, ahogy más instance-on szokás végigsöpörni. A Tempest Keep Netherstorm legmagasabb csúcsán található és a Scarlet Monastery-hez hasonlóan több szárnyból áll. Ezek mindegyike független a többitől, három öt fős és egy raid (negyven fős) instance – kizárólag 70-es szintű karakterek számára. A The Burning Crusade legnagyobb kihívását a Fekete Templom, azaz a Black Temple jelenti majd, melynek utolsó termében negyven fős seregeink magával Illidannel csaphatnak össze… Az imént felsorolt instance-ok mellé érkezik a Caverns of Time is, melyről külön dobozban olvashattok. Az új instance-ok több szempontból is ígéretesek: egyrészt, ahogy a közepes méretű (húsz fős) Zul Gurub sikere is bebizonyította, a játékosok nem csupán az epikus (negyven fős) raid instance-okban látnak kihívást. A sokak által leginkább várt Karazhan Tower, Medivh egykori lakhelye például 10 fős csapatok számára készül, rádásul számtalan újszerű dizájnelemet vonultat fel. Az összecsapások részletesebben szkripteltek, jobban dramatizáltak és több a sztori-elem. Sőt, a Blizzard itt fogja először kipróbálni az új rendszert, melynek értelmében egy csúfos vereség után, nem kell visszacaplatnunk a legközelebbi temetőtől, az instance-ban bizonyos "mentési pontoktól" folytathatjuk a harcot. (Ugyanez rövidebben: wipe után nincs corpse run, bent is spawnolhatunk.(LOL! SS? – ender))
Fiam, válassz egy értelmes szakmát A kiegészítővel új szakma is érkezik, a "jewelcrafting" – kicsit pontatlan fordításban: ékszerész. Akik ezt a szép mesterséget választják, különféle drágakövekből ékszereket (gyűrűket, nyakláncokat, trinketeket) készíthetnek, melyek közül az exkluzívabb darabokat csak ők hordhatják. Szerepük nem csupán ezért fontos: a Diablo 2-ben látott módon bizonyos tárgyak külön "foglalatokat" (socketeket) kapnak, melyekbe speciális köveket illesztve új tulajdonságokat nyernek – hasonlóan az enchantokhoz. Hogy ez pontosan miképp néz majd ki, nem tudni. A Blizzard még azt sem döntötte el, hogy kimondottan erre a célra új fegyvereket tesz-e a játékba, netán a mostaniakat is fejleszthetővé teszi, illetve egy-egy ékkő vajon eltávolítható lesz-e az adott tárgyakból, vagy végleg benne marad.
Ezek a kiegészítővel kapcsolatos legfontosabb bejelentések. A BlizzCon rendezvényen persze elejtettek egyéb utalásokat is a fejlesztők, például azt, hogy az enchanterek a jövőben "előre gyártott" enchantokat is értékesíthetnek az aukciós házakban, melyekből szintén kapunk újakat – még a semleges goblinok is kapnak két új AH-t (Everlookban és Booty Bay-ben) melyen keresztül a Horda és a Szövetség végre valóban kereskedhet. Az új aukciós házak ráadásul össze lesznek kapcsolva – legalábbis frakciónként. Így ha outbidelnek minket Ironforge-ban, nem kell visszamásznunk... csak Stormwindig.
(GAMESTAR)
|